Személyi sérülés

A közúti, munkahelyi és egyéb balesetek személyi sérüléssel is járhatnak. Egészségünket vagy – a legrosszabb esetben – elhunyt hozzátartozónkat természetesen nem hozza vissza a kártérítési összeg, de legalább a kellemetlenségeket csökkenthetjük vele. Érdemes tisztában lennünk a lehetőségeinkkel, hogy ha bekövetkezik a személyi sérülessel járó balestet, pontosan tudjuk, mi a teendőnk. Gyakori balesettípusok például, ha egy gyalogost elgázolnak a zebrán, elüti egy kerékpáros, az utcán sétálva elesik a járdán, a fejére esik egy virágcserép vagy más tárgy egy ház erkélyéről vagy egy vakolatdarab a homlokzatról, munkahelyén, egy üzletben vagy egy hivatalban elcsúszik a frissen felmosott padlón, illetve, munkavégzés közben éri baleset, például egy felújítási munkálatokat végző mesterember leesik az állványról vagy a létráról, vagy egy gépekkel dolgozó munkás sérül meg a berendezés működetése közben.

Amennyiben a baleset felelősének (például a vétkes autóvezetőnek, a munkáltatónak vagy a lakóház tulajdonosának) van felelősségbiztosítása (kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, munkáltatói felelősségbiztosítás vagy a lakásbiztosítás részeként funkcionáló felelősségbiztosítás), a kárrendezési folyamat egyszerűbben lebonyolítható. Lehet felelősségbiztosítása egy üzletnek is, ahol a károsult elcsúszott a padlón, vagy a munkáltatónak is, amelynek telephelyén a sérült üzemi, munkahelyi balesetet szenvedett. A kárigény benyújtása előtt ezt mindenképp ki kell deríteni. A károsultnak kárrendezési igénye benyújtásához szakértői (ügyvédi) segítségre van szüksége, hiszen egy ilyen eljáráshoz a biztosítási ismereteken kívül jogi és adóügyi ismeretekkel is rendelkezni kell. Igényelhetjük kártérítésként a gyógykezelésünk, gyógyszereink, a gyógyászati segédeszközök, a kórházba való utazgatás, sérült ruházatunk vagy más ingóságaink pótlása vagy a házi ápolás költségeit is, illetve kiesett jövedelmünk kompenzációját, a kisegítő munkaerő költségeit. Ha pedig bekövetkezik a legrosszabb, azaz egyik hozzátartozónk a balesetben életét veszti, a temetés költségeit – koszorú, virágok, tor, hamvasztás, ruházat, utazás – is állhatja a biztosító. A kártérítési igény benyújtásához szükségünk lesz az orvosi leletekre, a gyógyszerek, segédeszközök nyugtáira, az utazási menetjegyekre, közműszámlákra – akár több évre visszamenőleg –, orvosszakértői véleményekre, egyéb szakértői véleményekre, a tanúk nyilatkozataira és személyes irataink másolataira.

A kárrendezési folyamatot személyi sérülés esetén is érdemes peren kívül indítani, így sok időt megtakaríthatunk. Hosszan tartó gyógyulás esetén célszerű előleget kérni a kártérítésből az addigi költségek fedezésére. A biztosító átnézi a kártérítési igényt, majd tesz egy ajánlatot. Ha a károsult ezt elfogadja, az eljárás felgyorsítható. Ha nem, egyeztethet a biztosítóval, és az ajánlott összeg növekedhet. Ha a két fél nem tud megegyezni, peres eljárás keretein belül folytatódhat a kártérítési ügy, szintén ügyvéd segítségével. A károsult nemcsak vagyoni, hanem nem vagyoni kártérítést is igényelhet; e kettő rendezése egymással párhuzamosan történhet. Nem vagyoni kártérítési igénnyel léphet fel a károsult például akkor, ha a balesetben olyan testi vagy lelki hátránya keletkezett, amely megnehezíti életvitelét, ezért környezetét megváltozott körülményeihez kell igazítani. Például, a baleset miatt keletkezett személyi sérülése vagy fogyatékossága miatt ideiglenesen vagy véglegesen át kell alakítani, akadálymentesíteni a lakását, vagy pedig segítőt fogadnia, aki megkönnyíti számára mindennapi feladatait. A kárigénnyel a hozzátartozók is élhetnek, hiszen a sérült megváltozott körülményei rájuk is hatással lehetnek, például, ha valamelyiküknek abba kell hagynia a munkát, hogy a károsultat ápolhassa.

A nem vagyoni kárigénynek is alátámasztottnak, jól átgondoltnak és összegszerűnek kell lennie, a szakember ebben is segít. Ennek benyújtásához különböző előkészületekre van szükség. A károsulttal és a hozzátartozókkal készített interjúk, az adatgyűjtés és egyeztetések után állítható össze az igény, amelyet a biztosítónak kell elküldeni. A biztosító átnézi a kárigényt, és megvizsgálja a csatolt dokumentumokat, majd megteszi az ajánlatát. A nem vagyoni kártérítés nem csak egyösszegű lehet. A károsult vagy hozzátartozói akár életük végéig kaphatnak havi járadékot, például a kieső jövedelem pótlására vagy a gyógykezelésekre. Leggyakrabban járadékot és egyösszegű kártérítést egyaránt kap a károsult.

A vagyoni és nem vagyoni kártérítési igény csak szakértői segítséggel nyújtható be, hiszen a biztosítónál is szakemberek végzik annak átvizsgálását. Cégünk, az Énügyvédem.hu Kárrendezési Kft. kifejezetten az ilyen esetekre szakosodott ügyvédeket foglalkoztat, akik pontosan tisztában van az eljárás menetével, és úgy tudja összeállítani a kártérítési igényt, hogy az biztosan megállja a helyét a biztosító előtt, és a károsult biztosan megkaphassa vagyoni és nem vagyoni kára után járó kompenzációt. Mivel cégünk sikerdíjas rendszerben dolgozik a legtöbb kárügyben, ezért ügyfeleinket nem terheli semmilyen költség előre.

Kérjen díjmentes szakmai konzultácót ügyvédünktől Ön is!

 

SZAKMAI KONZULTÁCIÓ KÉRÉSE: (díjmentes)

Ügyfeleink írták

Tisztelt Énügyvédem.hu!

Ön már így is sokat segített nekem az iránymutatásával, amit hálásan köszönök.

Tisztelettel: Ny. Lászlóné (2012.11.23.)

Tisztelt Kárrendezők

Köszönöm!

Sz. Éva, 2012.11.14.

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Köszönjük a méltányos ügyintézést! Mihály és Anna Szegedről

Tisztelt Szakértő!

Üdvözlöm,és köszönöm szépen a kérdésemre adott gyors és kielégítő válaszát.. A későbbiekben még valószínű, hogy keresni fogom, ezzel az üggyel kapcsolatban. Addig is maradok Tisztelettel: Sz. Zoltán.További szép napot.. 2012.09.26.

Irodáink

Központi iroda

1037 Budapest
Bécsi út 314.
D. ép. I. em. 4.
Telefon: 06 30 500 4567

Angyalföldi iroda

1131 Budapest
Reitter Ferenc utca 132.
F. épület
Telefon: 06 20 328 2232

Újpesti iroda

1041 Budapest
Szent István Tér 24.
Telefon: 369 2379 és 06 30 9 488 773

RSS